18 Ocak 2011 Salı

~Trend LAB.”_Trend Laboratuarları~


Tasarım aşamasında yaşananlar ya da yaratılanlar bir tesadüf değildir. Farkında olmadan, tasarım her dönem farklı akımların etkisi altına girmektedir. Öngörülen tasarım, moda, mimari, yaşam tarzları yönelimlerinde daima bilimsel araştırmalarla fikirler üretilebilmektedir. Bu konseptlerin mevcut dönemlerinde de, farklı hikayeler ve temalar dört bir koldan bizi sarmaktadırlar.
Nelly Rodi Trend Lab. yaşam stilleri analiz bordları

Sabit kurgu içinde toplumun yaşamsal ipuçlarına ilişkin yaklaşımlarını ortak bir sunum haline getiren ve tüm bunların daha detaylı olarak algılanması amacıyla görsel veriler ve analizlerle raporlar oluşturan, dünyada 40 civarında trend LAB. olarak adlandırılan firma mevcuttur.

 Bu mevcut firmalar; kullandıkları farklı metotlara karşın, özünde bugüne farklı bir gözle bakarak, geleceğe nelerin ışık tutabileceğini öngörmektedirler. Nelly Rodi, The Mix, Milou Ket, Carlin, The Mix ve WGSN gibi trend ajansları bunlardan öne çıkanlarıdır.




Ajans direktörleriyle, sosyolog, psikolog, gazeteci, tasarımcı, mimar, iç mimar, pazarlamacı ve fotoğrafçılardan vb. oluşan ekipler araştırmalarını yaparak altı ayda bir bu ajanslarda toplanmakta, bu toplantıdan önce kimse birbirini görmemekte, konuşmamakta, fakat konuşulanlar şaşırtıcı derecede aynı olmaktadır. Elde edilen veriler de ajansların kitaplarında üretici firmalara rehberlik etmektedir.  


Ayrıca Google, Nokia gibi büyük oluşumların güncellenen internet siteleri, yönelimlerle olan iletişimimizi maksimum düzeyde tutmaktadır. Gelecek tahminlerinin gizli olduğu bu grafikler, tasarımcılar ve firmalar için birer vitamin deposu niteliğindedirler.

0 yorum:

Yorum Gönder