8 Şubat 2011 Salı

REKLAM ANALİZİ _1 ped reklamları

Bugün, organik ped Natracare ile ilgi 2007 den kalma ufak bir haber okudum. sonra 4 yıl sonraya baktım, ped reklamlarına. Yani bu kadar mı yaratıcılığı az, talep ettiği kitle için sadece tek bir albesini öne çıkaran reklam konsepti olabilir.
Yanılıyorsam düzeltin?



"delikanlı kızlar ...  kullanır" ilk örnek olsun,
Hani kız yaa ben delikanlıyım hadi hop gidip şu petten alıyım derki?
ya da

"... kızlar arasında" bir ara vardı hatırlıyorum kızlar saçma sapan el işaretleriyle konuşuyorlardı, kimse anlamasın diye sırf bu sloganı oturtmak için ama aklında kalan var mı hangi ped reklamıydı bu ?

Bir de her yerinde ve her yerde güller açanı vardı
Son zamanlarda yeni bir reklam daha var aşırı güvenli hostes geliyor tüm kadınlar mutlu, özenen bakışlarla bu kadına bakıyorlar. Yani anlamalıyız ki  burdan, nasıl pedini takan kız hoop sahaya çıkıp tüm maçı kazanıyorsa, tüm kadınlarda Türkiye de bu bayan la malum pedi görünce deliye dönecek kadar önemsiyorlar kadının kullandığı pedi? Acaba kaç kişi aklında şu soruyla dolanıyo ki "wayy acaba hangi pedi kullanıyor eteği ne kısa, acaba en yakın ardadaşımın pedi ne ...kendimi hiç enerjik hissedemiyorum pedimden mi acaba...? komik

Bir diğeri de "kuru" sadece "kuru" yani , anlayan anlamayana söylesin bu ped "kuru" senelerdir başka birşey yok ama.

Ped reklamları için birisi seneler önce çıkmış, bir kız olmalı çok fena olmalı başta, etrafında aşırı hareketli  bir iki arkadaş zıplayıp hoplayan, hepsi beyaz pantolon giymeli ama bu zavallım giyemesin, sonra bir süper arkadaş bu mahsun kızımıza pat diye mükemmel pedi versin, bizim kız hemen beyaz pantolonunu giysin, başlasın ordan oraya zıplamaya yada oturup kalksın nerde açık renk koltuk varsa,kamera hep malum bayanın malum yerinde bir yakın çekim ve bir uzak çekim yapsın dursun.Mutlaka ama mutlaka ped reklamlarının sonunda da bizi göz kırpsın ekrana, yanında hiçbir olan bitenden anlamayan safça sırıtan erkeler arasında.Bu mudur evet bu dur ped reklamı.

İşte ilk söylenen hikaye aynen devam. belki başlarda iyiydi ama artık sıkmadı mı ?

Sanılanın aksine "göz ucuyla" bakmış olsak bile, duyduğumuz ve gördüğümüz herşey aklımıza kazınıyor.
2004_2005 yılında en iyi reklam ödülünü kazanan bir ped reklamıydı, hoştu. Ama n'oldu da başa dönüldü bilemiyorum?

Bu kadar çok yenilik, fikir, tasarım varken değil bir reklam herhangi bir konuda dahi bu kadar saplanıp kalmak acı.Hadi desem milyon tane reklam çekildi artık konu kalmadı Turkcell gibi kullanıcısına çektir reklamını  oda tüketicine ayıp.

Artık tüm dünyada kadınsılaşma trendi bu kadar öne çıkmışken, araba reklamları bile kadınlara hitap ederken daha yaratıcı reklamlar, fikirler ve sloganlar zamanı gelmedi mi sizce de ped reklamlarına ?

0 yorum:

Yorum Gönderme