17 Ocak 2011 Pazartesi

~“Trendscout” - Trend Avcıları~






Trendscout; trendguide siteleri sürekli takip ederek,  yükselen son eğilimlerin sokaklara taşanlarını yakalayan ürün avcılarının isimlendirilmesidir. Asıl işleri sokakta gördüklerini, trend olacakları, kendi yaşam kültürümüzle ilgili olanları dünyaya raporlamaktır. Bir tür ajanlık gibidir aslında. “Bakın bunlar yeni”  kodlarını vermekte, arşivlerin analiziyle “bakın bunlar tutuyor ve daha da artacaklar” diye raporlar oluşturmaktadırlar. 





Dünyanın dört bir yanında, özellikle öncü grupların daha fazla oldukları şehirlerde, farklı meslek ve eğitimdeki kişilerin etraflarında olup biten her türlü yaşamsal değişikleri trendguide sitelerinden takip ederek, hazırladıkları web sayfalarında sunmaktadırlar.

Trendscout yani trend avcıları, sokaklardaki yenilikleri yakalamakta, bunları yeni ürünlerle birlikte duyurmaktadırlar. Ayrıca dünya çevresinde devamlı iletişim içerisindeki ağdaki her birey, sürekli deneyim paylaşımı halindedirler. Pek çok marka ve şirketin, hem sokakların, hem de ürünlerinin takibini yapabilmeleri için, bu sitelere, siteleri hazırlayanlara talepleri fazladır.

                                                                   20 bin takipçisi olan

Toplumun yönelimlerini herkesten önce yakalayarak bir anlamda dünyaya rapor eden farklı mesleklerdeki kişiler, gruplar ve hatta şirketler mevcuttur. Hazırlanan bu web sayfaları sayesinde, dünyanın dört bir yanındaki yeni eğilimleri takip etmek herkes için mümkün olabilmektedir.
Prestijli pek çok iş, ekonomi, tasarım, yaşam stilleri temalı görsel ya da yazılı basında; “Trend dediğimiz şey, modacı, tasarımcı, reklamcı ya da benzer alanlarda çalışanların tekelinde değil.
"Trend sonunda özgürlüğünü ilan etti. Ortalık karıştı, trendi iyi okuyan, ister şirket ister kişi rekabete yelken açıyor.Şirketler şimdilerde harıl harıl trend geni arıyor,haberiniz olsun”  VS  

Sayıları her geçen gün sürekli artan kılavuzcular ve sitelerinin yaptığı, yeni oluşumları takip ederek bulunan her yeniliğin analizini yaparak diğerlerinden elemek oldukça kapsamlı ve zaman alan bir iştir. Bu nedenle Dünyanın pek çok yerinde sadece trend avcılığı yapan büyük firmalar mevcuttur.Çünkü aracısız ürün takipleriyle ve herkesle iletişim halinde olmalarıyla elde ettikleri avantajlar pas geçilemeyecek kadar çoktur.  

Her yenilik, eğilimlerin habercisi olmayabilmektedir. Oluşan gruplar; neyi taklit ettiğini bilmeyen gruplarda olabilmektedirler. Burada önemli olan noktayı doğru eğitim analizleri oluşturmaktadır. Her geçen zamanla, toplum hakkında tahminler yapmak gittikçe zorlaşmaktadır. Yeni eğilimlerin başlangıçtaki göstergeleriyle, eğilimin tam olarak ortaya çıkması arasında geçen süre, bugün her zaman olduğundan çok daha kısadır. Alan ne kadar daralırsa ön görüde bulunmak o kadar zorlaşır. Trend avcıları öngörülebilecek bu yeni eğilimleri çıkış noktalarından yakalamaktadırlar. Bu nedenle şirketler büyük bir eğilimin ilk göstergeleri arasında ayırım yapabilmelerini sağlayacak çok daha gelişmiş “trendguide” ve “trendscout” yani trend kılavuz ve avcılarının raporlarını şirket bünyesine çevirebilecek erken uyarı sistemlerine sahip olmalıdırlar.  
Yeni fikirler ve ürünler için araştırma ve her gün haklarındaki en son haberler, konuyla ilgili tüm şirket departmanları aralarında kurulabilecek güçlü iletişim,  araştırılan ya da haber sağlanmaya çalışılan eğilim ya da ürünlerle ilgili en büyükten en küçüğe habere kadar danışmanlık, trend araştırma departmanları için büyük fırsatlar demektir.

Trendscoutların oluşturdukları bu tarz sitelerde pek çok markanın bir araya gelebildiği ve etkileşim ağının büyük olduğu bloglar aracılığıyla trend turları da yapılmaktadır. Bu turlara katılanlar, firma sahiplerinden öğrencilere kadar pek çok meslekteki kişiler olabilmektedir. Bu turların sağladıkları olanaklar oldukça geniştir. Tanıtım için hevesli olan ve ürünleri ilgi gören tüm firmalar kendi showroomlarına, bu sitelerde duyurulan ziyaretler düzenlemekte ve hatta bu turlar genelde şirket toplantıları gibi olmaktadır. Son düzenlenen turlar BMW Grup ve Schwarzkopf & Henkel-Almanya, CNN TV ve Wall Street Journal –Amerika’da gerçekleşmiştir.
 
Ürünlerin sahip şirketlerinde işin uzmanları ve trendsetterlarla buluşarak, trendleri ilk elden tecrübe ederek analiz etmek için trend turları yapılmaktadır. 
Ayrıca bu turlarda birebir trend sunumları ve stratejik fikirler veren workshoplar da yapılmaktadır.


0 yorum:

Yorum Gönder