13 Ocak 2011 Perşembe

~“Trendguide” - Trend Kılavuzcuları~


 “Trendguide”; toplum yönelimlerinin takipçilerinin, internet üzerinden dünyanın her yerinde sanal sitelere üye olarak kendilerine ait oluşturabildikleri “paylaşım platformlarına” verilen isimdir.

Dünya üzerinde pek çok noktadaki üyelerin birbirleriyle olan iletişimleri ile kendi cadde ve okullarındaki yeni oluşumları birbirlerine aktardıkları bu siteler aracılığıyla elde ettikleri sonuçları, bir araya getirerek oluşturdukları paylaşım platformlarında, açılan bloklarda yeni fikirler ve ürünler oylanmakta, oluşturulan bu platformlara “DNA of style” (stilin DNA’sı) denilmektedir. Ve trend kılavuzcuları da bunları birbirlerine iletmektedirler. En büyük paylaşım platformu olan trendguide.com, sokaklardaki tüm yeni eğilimleri ve kullanılan son ürünleri interaktif blokları aracılığıyla, dünyanın dört bir yanından web sayfalarına getirmektedir 

Trendguide, “DNA of style” (stilin DNA’sı) platformlar

Blog, wiki, e-mail ve excel kullanımlarının 2004-2006
 yılları arasındaki dağılımları.
2004-2007 yılları arasında internette arama eğrileri.

Önemlidir ki; yapılan son araştırmalar sanal ortamda araştırma yapan insanların çoğunun, sanal ortam günlüklerine, bloglara ve diğer tüketicilerin yorumlarına, şirketlerin resmi sitelerinde yayımlanan bilgilerden daha fazla inanmaktadırlar.

Blog kullanımının daha, 2004-2006  yıllarındaki, yıllık süreç içerisinde oluşan hızlı artışının göründüğü ve  2007 yılı içerisindeki kullanım oranlarını gösteren birinci  ve ikinci grafikler, ilk yıllarda giderek  artan katılımcı istatisliklerini göstermektedirler. 2011 yılında artık neredeyse her internet kulanıcısının en az bir bloğu vardır.

Üyelerinin profesyonel trend takipçisi tasarımcılar olmasının dışında kendi cep telefonlarıyla ya da kameralarla paylaşıma katılan kullanıcılar sitenin önemli temelini oluşturmaktadır.  Gelen her üye, hem platforma katılmakta hem de yollanan tüm veriler oylanmaktadırlar. Böylece siteye gelen herkes neyin en fazla oy aldığını görebilmektedirler. Site kurucuları tarafından en çok oy alan ürünler araştırılmakta ve açılan özel sayfalarda kullanıcı bu siteye web üzerinden hakkındaki her türlü bilgiye, alabilecekleri yeni linklere yönlendirilmektedir. Yapılan bu “blog”lar sayesinde hem son ürünler ve fikirler hakkında bilgi edinilebilmekte hem de tüm veriler aylara ve hatta günlere göre arşivlenerek daha önceki zamanlara ait verilere de kolaylıkla ulaşılabilmektedir. “Trendguide.com” trend bilgi veri tabanı, ayrıca bulunan tüm verileri kategorize ederek arşivlemekte, trend servislerine ulaştırmaktadır. Böylece tüm marka araştırma departmanları ya da online ürün ve konsept takipçileri, araştırma ve sonuçlarla ürün etkileşimini, marka iletişimini araştırabilmekte, direkt kullanıcı da direkt bilgi alıp, takip edebilmektedir.

Artık günümüzde pek çok öncü firma; bu sitelere ait üyelere, yeni ürünlerini bedelsiz göndererek kendilerinden denemelerini, eksik veya pozitif taraflarını analiz ederek, ürün paylaşımı yapmalarını istemektedirler. Böylece farklı bir denetim, takip ve aracısız tüketici-üretici diyalogu geliştirilmekte, istekler en kısa vadede belirlenerek, gelişme bu yönde devam ettirilebilmektedir.       

Kendi bireysel platformunda, birebir kullanıcılarını ve onların deneyimlerini paylaştıran Levi’s yeni kampanyası Stay True için “Truth Booth adlı interaktif bir proje başlatılmıştır. Kampanya için tasarlanan siteyi ziyaret eden kullanıcılar kendi gerçeklerini sesli veya görsel olarak paylaşabilmektedirler. Tasarımı Ogilvy One Singapur tarafından yapılan internet sitesine gönderilen kayıtlar da rehberde kayıtlı tutulmaktadır. 

“Trendlerin dahi kadını” olarak nitelendirilen Barbara Kennigton’ın gelecek öngörüsünde, “internet” kullanımı tüm şirketlerde müşteriyi elde tutma ve onlarla iletişimde olma yöntemlerinden en etkin olanı olacaktır. Ayrıca Levi’s gibi, kendi web sitelerinde insanların muhabbet edebilecekleri platformlar, iletişimi etkileyen yeni belirteçlere sahip olacaklar ve bunlar epeyce yaygınlaşacaklardır. Bu paylaşımı en başarılı şekilde yapan şirketlerin başında,  mağazasında bir sergi alanı konseptine sahip “10 Corso Como” , http://www.10corsocomo.com sitesiyle gelmektedir.
 Levi’s Stay True kampanyası “Truth Booth  web projesi              
    Tokyo, Seul’da açılan 10 Corso Como mağazası.

Levi’s gibi öncü firmalar, kendi organizasyonları içinde, gün geçtikçe göz ardı edilmeyecek önemiyle paralel departmanlar açarak, online takip merkezleri kurdukça, bu trend kılavuzcuları ve trend takipçisi gibi yeni iş alanları oluşumlarına olanak sağlamaktadırlar. Böylece karşımıza yeni bir kavram daha çıkmaktadır; “trendscout” yani trend avcıları.

















 



0 yorum:

Yorum Gönder